Wings of War - Dawn of War és la primera expansió de la sèrie de jocs Wings of War que s'ambienta en la Segona Guerra Mundial.
La sèrie original de Wings of War s'ambienta en els combats aeris de la Primera Guerra Mundial.
Aquesta primera sèrie sobre la Segona Guerra Mundial s'anomena Dawn of War perquè es concentra en els models d'avions més primerencs, com tot seguit veurem.
El mecanisme de Wings of War és ben senzill i distret, però alhora permet fer alguns càlculs i sobretot mostra la diferència de manioabrilitat dels diferents avions.
Cada jugador té un paquet de cartes de maniobres (A, B, C o D) que es corresponen al seu model d'avió. El joc comença amb una maniobra triada per cada avió. A cada torn, cada jugador tria per cada avió la maniobra que es farà al torn següent, llavors s'executa la maniobra del torn actual, es fan els trets i es desplaça la maniobra triada pel torn següent a la posició del torn actual. Llavors es repeteix el torn fins que només queda un bàndol o els objectius de la missió s'han assolit.
Aquest sistema d'escollir una maniobra per avançat fa que sigui difícil preveure els moviments enemics i per tant és important que el nostre avió pugui maniobrar bé per situar-se en posició de tir. Els moviments són molt senzills: es posa la carta de maniobra davant de l'avió i es fa que l'avió es desplaci seguint la línia de la maniobra. Les maniobres es poden fer a velocitat alta (fletxa blava) o baixa (fletxa blanca). Vegeu la imatge. Si un avió enemic es situa davant del nostre avió, li causem un número d'impactes (de tipus A, B o C en funció del nostre avió i de la distància a l'enemic). Aquests impactes els manté en secret el pilot tocat, fins que sumen prou com per tombar l'avió. Així mai sabem realment quant dany efectiu ha rebut l'enemic, més enllà de la quantitat d'impactes (hi ha força impactes que causen un dany de zero).
Cada paquet té algunes diferències en les maniobres. En aquest joc hi ha setze maniobres bàsiques:
- dues rectes
- dues corbes obertes a l'esquerra
- dues corbes tancades a l'esquerra
- dues s a l'esquerra
- dues corbes obertes a la dreta
- dues corbes tancades a la dreta
- dues s a la dreta
- una reducció (frenada)
- un gir Immelmann
No es permet jugar dues maniobres complexes seguides i fer un gir Immelmann requereix una certa seqüència de cartes. Si el jugador fa una maniobra incorrecta, l'avió rep danys. El sistema és prou ràpid quan els jugadors entenen les cartes, però es fa molt pesat fer un duel d'un contra un, perquè acabes fent cercles. És millor fer grups d'avions contra grups d'avions i usar la regla opcional de combustible, que obliga a arriscar.
Hi ha altres regles opcionals per danys extra (dany al motor, pilot ferit, timó encallat, fum, foc), per usar altituds diferents, per l'acceleració, per missions especials de fotografia o bombardeig i habilitats especials de pilot (as, punteria, foc ràpid, esquiva, etc.) que es recomana fer servir per ajudar jugadors inexperts o bé per recompensar els pilots victoriosos en el joc de campanya.
Els avions inclosos en aquest joc són:
- Maniobra A: Supermarine Spitfire MK.I (x3)
- Maniobra B: Messerschmitt BF109 E-1, E-3 (x2), E-4, E-6
- Maniobra C: Hawker Hurricane MK.I (x2), MK.IIB, Nakajima KI-43-IIB Hayabusa (x2), Mitsubishi A6M2 Reisen (x2), Supermarine Seafire MK.IIC
- Maniobra D: Dewoitine D.520 (x3), Grumman F4F-3 Wildcat, Grumman F4F-3 Martlet III, Grummann F4F-4 Wildcat, Reggiane RE. 2002 Ariete (x2)
2 comentaris:
iep, l'has provat? a més d'entretingut i divertit, està bé?
He fet una partida de prova, amb les regles bàsiques.
Cal dir que se simula prou bé les diferències entre els avions.
Està prou bé. Vam començar dos avions contra dos. Jo duia un Spitfire i un Hurricane i N. un BF109 i un Dewoitine. Amb els meus avions vaig anar amatrellant el BF109 mentre el Dewoitine intentava entrar al dogfight (amb les maniobres que té, li costa una mica).
Com que els trets són simultanis, just quan havia foradat el BF109 per tombar-lo, va i encerta un crític contra l'Spitfire i el vola pels aires.
Vam quedar un a un (Hurricane contra Dewoitine) i llavors es converteix en anar fent cercles i buscar l'error contrari, que no apareix. Crec per tant que és important usar la regla opcional de combustible, per obligar a arriscar.
Publica un comentari a l'entrada