Amb aquesta aproximació analítica ha estudiat en particular dues àrees: les batalles aèries del segle XX i les batalles terrestres de l'antiguitat.
Les seves tècniques innovadores per modelar conflictes es traslladen també a l'aula, en el curs de "Tècniques de simulació per modelar conflictes del passat". En aquest curs els alumnes han de crear un joc senzill que simuli una batalla o campanya del passat de manera alhora simple però que reflecteixi bé les caraterístiques del conflicte. Tres d'aquests jocs fets per alumnes han estat publicats:
- Assault on Narvik, 2005
- Thiet Giap, the struggle for An Loc (1972), 2008
- Roma Invicta?, 2008
Hi ha una colla de wargames fets per alumnes que es poden descarregar. Podeu descarregar mòduls de Cyberboard i mapes per imprimir des d'aquesta pàgina:
El professor Sabin prepara ara una edició de luxe de grans batalles de l'antiguitat segons el seu sistema de modelatge, amb el mateix títol del llibre on explica el seu mètode: Lost battles.
2 comentaris:
Precisament, tinc a mig llegir el seu Lost Battles. És més interessant l'anàlisi de com selecciona els elements més importants a representar en la simulació, que no pas les simulacions en sí (de les quals tinc dubtes sobre la seva part més estrictament lúdica). L'edició de luxe que prepara fa bona pinta, però se'n va una mica de preu, no?
I dels treballs de simulació del King's College en tinc uns quants de baixats, però encara no m'he decidit a fer un print'n'play de cap d'ells. És interessant perquè hi ha conflictes poc tractats i sovint les regles s'aparten dels camins més trillats i que ens són més familiars als wargamers.
M'ha fet gràcia tot plegat i he encarregat el joc en qüestió. Si no el compreu, ja us el deixaré.
L'edició aquesta de luxe incorpora el llibre dins (deu ser una moda imposada pel 1714), per tant ja el llegiré.
Si veus algun d'aquests wargames que val la pena, avisa!
Publica un comentari a l'entrada